Расписание. Задания по учебным предметам

УЧИМ ТАБЛИЦУ УМНОЖЕНИЯ
математический тренажер
https://en.ppt-online.org/529211


Предлагаемые задания по математике на каникулах

1. Найди значения выражений.
4 дм 7 см – 2 дм 1 см = ___дм ___см
86см – 1 дм 3 см = ___см
20 см + 34 см = ___см
6 дм 4 см + 3 дм =___дм ___см

2. Реши примеры.
78 + 17=___              43 – 7 = ___          77 – 13 = ___
32 - 6 = ___               18 + 36 = ___        29 + 16 = ___
45 + 23= ___             67 – 25 = ___        66 + 16 = ___


3. Реши задачу.
У кошки 30 зубов, это на 12 зубов меньше, чем у собаки. Сколько зубов у собаки


4. Вставь пропущенные числа.
… +15 = 26         67 + … = 87          48 - … = 22
… - 24 = 44        88 - … = 28          …+ 34 = 45

5. Реши задачу.
Катя знает 20 сказок, а Маша – на 2 сказки больше, чем Катя. Сколько всего сказок знают девочки?


6. Реши задачу.
В зоомагазине было 35 попугайчиков и 23 канарейки. Часть птиц продали, и в магазине осталось только 18 птиц. Сколько птиц продали?

7. Выполни вычисления столбиком.
68 – 34    22 + 74      92 – 57
57 + 43    92 – 58     56 + 24

8. Выполни вычисления.
19 + (50 – 4) = ____            (92 – 45) + 29 =____
(15 + 55) – 47 =____          27 + (70 – 6) =____
(12 + 48) – 36 =____          (83 – 59) + 37 =____

9.  Реши задачу
     В магазин поступило 57 кукол и 36 машин. За неделю продали 80 этих игрушек. Сколько игрушек осталось продать?

10. Выполни преобразования
75 см = … дм … см 86см = … дм … см
30 см = … дм … см 6 дм 4 см = … см
9 дм 5 см = … см 1 м = … дм.

11.  Реши задачу
    В банке были солёные огурцы. За завтраком съели 13 огурца, а в обед 19 огурцов. Сколько огурцов было в банке, если в ней осталось 5 огурцов?

12. Реши примеры столбиком

80- 27        66 - 36      97 – 38        54 + 4 6
44 + 36      77 - 40      76 - 29         82 – 57

13. Реши задачу
       Мама испекла пироги. Сыну дала 7 пирогов, дочке 8 пирогов. Сколько пирогов было у мамы, если осталось у неё 6 пирогов?

14. Реши примеры столбиком

67- 38       65- 48       64 - 26      87- 43
36- 24       84 – 5 6    75 – 25     95 – 49

 15.  Начерти прямоугольник со сторонами 4 см и 3 см. Найди его периметр.





Задания по русскому языку
                                      Карточка № 1                              
Над каждым словом в скобках напиши, на какие вопросы оно отвечает.

(                  )        (        )        (        )        (                  )        (        )       
   Играет             музыка.      Лампы       освещают             цирк.

(                  )        (        )        (                  )        (        )
   Морская          свинка         исполняет          сальто.



                                               Карточка № 2                                        
Над каждым словом в скобках напиши, на какие вопросы оно отвечает.

(                  )        (        )        (                  )        (        )
    Тяжёлые          капли                        упали       на   цветок.

(        )        (                  )        (                  )        (        )
Солнце          осветило              тёмный              лес.



                                      Карточка № 3                              
Над каждым словом в скобках напиши, на какой вопрос оно отвечает.

(                  )        (        )        (                  )        (        )
  Заботливый       барсук           вырыл                 нору.

(        )        (                  )        (                  )        (                  )        (        )
Ребята        принесли               сосновые               и     еловые             шишки.




                                      Карточка № 4                              

1. Вставь пропущенные буквы.
Летом.
         Летом  Миша  Ч__йков  и  Гриша  Ш__шкин  ж__ли  на  даче.  За  дачей  была  рощ__.  Р__бята  ч__сто  ходили  в  рощ__  за  яг__дами  и  грибами.  Х__р__шо  там!  Дул  тёплый  свеж__й  ветерок.  Пели  пти__ки.  Стуч__ли  дятлы.  В  гнёздах  пищ__ли  грач__та.  Бело__ки  прыгали  с  ветки  на  ветку.

2. В третьем предложении поставь ударение над словами.
3. В восьмом предложении подчеркни буквы, которые обозначают мягкий согласный звук.



                                      Карточка № 5                     

1. Подчеркни слоги.

         До,   пр,   из,   стр,   ра,   ме,   ли,   стра,   е,   вн,   вы,   сл,   ёл,   здр,   ом,   ух,   сб,   жи,   чк,   ры,   ут,   ё,   из,   ниц,   чн,   бу,   ля,   встре.

2. Обведи кружочком слова, в которых один слог.

а) сын                  в) ужи                 д) Зоя                  ё) юла                  з) Ока
б) лес                    г) ель                    е) соль                 ж) ус                    и) йод

3. Подчеркни те слова, в которых есть слог, образованный только одной буквой.

Уголь,   арбуз,   Оля,   ёжик,   заяц,   юла,   ёлка,   енот,   волки,   этаж,   паук,   уточка,   ремешок,   лес,   язык.



                                      Карточка № 6                     

1. Поменяй слоги местами. Запиши полученные слова, разделяя их чёрточками на слоги.
         Образец: Банка –   ка-бан.
Мышка - ____________________,                   юла - __________________,
качай - _____________________,          сосна - _________________,
шина - _____________________,           лама - __________________.

2. Допиши нужный слог. Сосчитай и напиши, сколько слогов в каждом слове.

Сли_____ - __ сл.,                 маши_____ - __ сл.,              ёл_____ - __сл.,

уточ_____ - __ сл.,      кни_______ - __ сл.,              паль______ - __ сл. .


3. Раздели вертикальной чертой слова на слоги.
        
Кто много читает, тот много знает. Мир освещается солнцем, а человек – знанием.

                            Карточка № 7                              

1. Подчеркни те слова, которые нельзя переносить.

Окунь,   акула,   лещ,   салака,   угорь,   карп,   камбала,   язь,   осётр,   пескарь,   судак,   ёрш,   омуль;   Юлия,   Маша,   Иван,   Игорь,   Елена,   Яша,   Рая,   Орёл,   Омск.


2. Раздели слова на слоги для переноса вертикальной чертой.
Образец: Ска|мей|ка.
        
Ручейки,   лужайка,   чайник,   Россия,   хоккей,   аллея,   огоньки,   деньки,   окуньки,   Нонна,   рассказ,   книжка,   пальто,   девочка.

3. Определи число слогов в словах.

Родина - __ сл.,            олень - __ сл.,               пришёл - __ сл.,

поездка - __ сл.,           мать - __ сл.,               смородина - __ сл. .



                                      Карточка № 8                              

1. Вставь пропущенные буквы.
Щенок.
         Идёт   сил__ный   дожд__.   Бол__ной   мален__кий   Бул__ка   леж__т   под   крыл__цом.   Ол__га   завязала   щенку   бол__ную   лапу.   Игор__   и   Куз__ма   принесли   хлеба   и   м__л__ка.

2. Во втором предложении подчеркни буквы, которые обозначают мягкие согласные звуки.
3. В последнем предложении поставь ударение в словах.
4. Составь и запиши предложение.
         Игорь,   в,   положил,   тетрадь,   Кузьмин,   портфель.
         _________________________________________________________________



                                      Карточка № 9                              

1. Раздели слова для переноса вертикальной чертой. Подчеркни слова, которые нельзя перенести.
         Пальчики, сильный, июль, больной, маленький, Ольга, школьники, осень, скользят, зверь, льдина, смельчак, печальный, ельник, деньги, огонь.

2. Вставь, где нужно, пропущенные буквы.
Пищухин вальс.
         Пищуха   –   мален__кая   птич__ка.   Носик   у   неё   ш__л__цем.   Я   глазам   не   верил!   Пищ__ха   танцевала   вал__с.   Она   круж__ла   на   коре   ели   и   делала   лёгкие   прыжки.   Круг   за   кругом.   Шуршали   по   коре   когти   и   пёрышки.   Пищ__ха   неслас__   в   вал__се.





                                      Карточка № 10                            

1.     Обведи кружком согласную букву, которую нужно написать в слове.
Образец: Дру ( г, к ).

Утю( г , к ),   гер( б , п ),   бере( г , к ),   ено( д , т ),   парово( з , с ),   пар( г , к ),   сугро( б , п ),   су( б , п ),   Мар( г , к ),   ястре( б , п ),   лоша( д , т )ь,   зву( г , к ),   голу( б , п )ь,   шка( в , ф ).   Кие( в , ф ).   Оле( г , к ).

2.     Замени звонкие согласные в начале слова на парные глухие. Подчеркни парные согласные.

Бить – пить,   день - _________,   злой - ________,   жар - _______,   гость - _______,  
Виля - _________,   гол - _________,   бал - _________.



                                      Карточка № 11                            

1.     Вставь пропущенные буквы.

Падает   пуш__стый   сне__.   У   дома   вырос   б__льшой   сугро__.   Гле__,   Яко__   и   Оле__   надели   тёплую   обу__ь   и   поб__жали   на   пру__.   Им   не   страшен   м__ро__.   Вес__л__   скол__зит__   по   гла__кому   л__ду!

2.     Подчеркни главные члены в первом и втором предложениях.



                       Карточка № 12                   

1.     Вставь пропущенные буквы.

Падает   пуш__стый   сне__.   Он   укутал   д__рев__я   .   Ду__   ст__ит   в   м__хнатой   шапке.   На   ветках   б__рё__   леж__т   белый   шар__.   Молодая   ёло__ка   спряталас__   в   сугро__.   Ле__,   Оле__   и   Дави__   бегут   на   лыжах.   М__ро__   щиплет   их   за   но__.   Им   не   страшен   сил__ный   холо__!

2.     Подчеркни имена прилагательные в первом и третьем предложениях.







                                 Карточка № 13                   

1. Обведи кружком ту букву, которую надо написать в слове.
Гле( б , п ),   ястре( б , п ),   Оста( б , п ).   Зу( б , п ),   жира( в , ф ),   сер( б , п ),   ши( б , п ),   обу( в , ф ),   утю( г , к ),   телегра( в , ф ).

2. Вставь пропущенные буквы. Напиши проверочные слова.
Про_ка - ___________________,      гри_ки - ____________________,
гря_ка - ___________________,        лё_кий - ____________________,
шу_ка - ___________________,         сне_ки - ____________________.



Карточка № 14
1. Вставь пропущенные буквы.
     Тат_яна, бездел_е, вз_ерошить, руж_ё, нес_едобный, об_явление, шалун_я, под_езд, об_ёмный, обез_яна, разоб_ётся, в_ехала, л_ ёт, с_ел, ш_ёт.

2. Подчеркни слова с разделительным мягким знаком.
     Ольга, вьёт, скользко, день, Дарья, Илья, просьба, заячьи, муравьишко, осень,
коньки, новоселье, хлопья, Лукьянов, банька, медвежьи, бью, больной, гулянье.



                                          Карточка № 15                   

1. Раздели слова для переноса вертикальной чертой. Подчеркни те слова, которые нельзя переносить.
     Бельё, сучья, Илья, прутья, бьют, козьи, ученье, вьюга, бурьян, платье, ненастье, елью, заячьи, пью, листья, варенье, жильё, ульи.

2. Подбери слова с противоположным значением (антонимы).
     Скука - _____________, болезнь - _________________, дочери - ______
____________, враги - _______________, горе - __________________.


                                 Карточка № 16                   
1. Подбери проверочные слова, заполни пропуски.
С_дит - ___________,     х_тел - ___________,     м_лчать - __________,    м_сной - _________,     охр_ нять - __________,         уд_влять - _____________,    гр_знуля - ____________,        пл_сать - _______________,      см_трел - ______________,   по_вился - ______________,      под с_сной - _____________.
2. Заполни пропуски. Выдели корни.
Сл_зинка, нар_дить, ш_повник, вт_нул, кр_чать, з_л_тые, прил_тел.



                                 Карточка № 17                   
1. Подбери проверочные слова, заполни пропуски.
Выт_нуть - _____________,     л_сёнок - ___________,    пос_ление - ____________,                       
р_систый - _____________,   выт_рпеть - ______________,    расп_вает - __________,
ст_клянный - _____________,    х_трец - _______________,    разл_лись - ___________,
бр_венчатый - _____________,   поб_лел - _____________,    скр_пит - ______________.
2. Заполни пропуски. Выдели корни.
В_сна, ос_нь, з_ма, под_конник, г_л_вастик, посм_трела, св_сали.
   



Выдели в словах корень   
укол                               осмотр                                  соловушка                     слоник                            рыбак                                     кенгурёнок
утёнок                          кормушка                               голосишко
ивушка                          котёнок                                 вход
выход                            домик                                     молочник
грибок                          приход                                   рассказ
дружище                      пылесос                                  самолёт
лесоруб                         кружок                                  ёжик
подъезд                         съезды                                    объезд
косьба                          дружба                                  подстаканник


Выдели в словах корень

         стёклышко                            веточка                                 домишко
         берёзонька                    мышка                                   отлёт
         слонёнок                       гвоздик                                   доченька
         коровушка                    язык                                       кумушка
         лесок                             стульчик                                глазик
         навес                             увёз                                         запись
         дождик                        игрушка                                 бородища
         переводчик                   синеватый                             тигрица
         заботливый                  детский                                 доверчивый
         подводное                     переноси                                парижанин








                                      Карточка № 18                   
Заполни пропуски, подбери проверочные слова.
Мя_кий (_________________) хле_ (__________), скол__кая (_________________) д_ро_ка (__________________), у_кая (________________) тр_пинка (__________________), ре_кая (_________________) н_хо_ка (___________________), ч_де__ная (______________) п_года, з_лёный (__________________) п_м_дор, вку___ная (__________________) з_мл_ника, сла_кая (__________________) м_лина, по___ний (__________________) веч_р (________________), м_стерит_ (________________) к_рму__ки, в_сит (_______________) к_ртина.




                                      Карточка № 19                   
Заполни пропуски, подбери проверочные слова.
П_тёрка (_________________), м_л_ток (_____________________________), п_м_гать (______________________________), м_л_дой (______________________________), б_р_да (_________________________, ст_р_ж_ть(_______________________________), х_л_да (_________________________), т_жёлый (__________________), скв_рец (___________________), з_л_той (___________________________________), сн___ки (_________________________), пл_щ___ка (________________________________), з_м_вать (_____________________________), _кно (___________________), с_сновый (___________________).



                                      Карточка № 20                            
Заполни пропуски.
Мя_кий  хле_ , скол__кая  д_ро_ка , у_кая  тр_пинка , ре_кая  н_хо_ка , ч_де__ная  п_года, з_лёный  п_м_дор, вку___ная  з_мл_ника, сла_кая  м_лина, по___ний  веч_р , м_стерит_  к_рму__ки, в_сит  к_ртина.



                            Карточка № 21                                      
Заполни пропуски.
Уд_вит_л_ный зап_х, у л_сной тр_пинки, п_л_ж_ли  в  к_ро_ку,  м_гли г_в_рить,  на в_рху_ке  с_сны,  тр_щ_л   _гонь,  рад_с_но  см_треть, н_вогодний  пра__н_к,  по_вились  хл_пу_ки,  н_р_дить  ёл_ч_ку,  з_м_вать.




                                      Карточка № 22                   
Вставь пропущенные буквы. Напиши проверочные слова.
Ч_совой - _______________, п_кр_снели - ________________, с_деть -______ _____________, ду_ло - __________________, мышело_ка - _______________,
хру_кий - __________________, трос_ник - ________________, мес_ный -___ ________________, влас_ный - ________________, п_т_чок -______________ ___________________________.




                            Гласные и согласные звуки.                

Карточка № 23
1. Из слов лягушка и зелёный выпиши сначала гласные, а потом - согласные.

               Гласные: __________________________________________________

Согласные: ________________________________________________

2. Подчеркни слова, которые начинаются с согласного звука.
Улица, порт, лиса, индюк, берёза, юла, Краснодар, Алёша, звёздочка, финик, альбом, экран, йод, озеро.

3.     Вставь гласную букву, чтобы получилось слово.
__лень,   __ля,   __кула,   __сы,   __ха,   __зюм,   __читель,   __года.

4.     Подчеркни слова, в которых есть слог из одного гласного звука [о].
Дом, Оля, корова, озеро, болото, заохали, осень, зуб, радио, Олег.

5.     Вставь согласную букву так, чтобы получилось новое слово. Поставь ударение.
__кола,   __рач,   __ом,   клё__,   сло__,   __аша,   __ук,   ми__,   __ёд.



Карточка № 24
1. Подчеркни только те гласные, которые состоят только из одного звука.
Я,  о,  а,  и,  е,  у,  ы,  ё,  э,  ю.

2. Соедини линией буквы первого столбика с теми звуками, которые они обозначают.
Я                [й’ о]
Е                [й’ а]
Ё                [й’ у]
Ю               [й’ э]

3. Раздели слова на слоги вертикальной чертой. Подчеркни буквы, которые обозначают два звука.

Юра, Яна, ёлка, Екатерина,  Зоя, магнолия, тётя, Елена, яблоня, Анастасия, Юлия.

4. Запиши буквами слова.
         [й’ а м а] - _______________________
         [й’ о ж ы к] - _____________________
         [м’ э л’ н’ и ц а] - ___________________
         [д’ а т’ и э  л] - _______________________
         [л’ и л’ и й’ а] - _____________________
         [п’ и с’ м о] - _______________________

Предложение                      

Карточка № 25
Раздели текст на предложения. Поставь в конце каждого предложения нужный знак ( .  ?  ! ).
        
         Умеешь ли ты собирать грибы  учись  это серьёзное и интересное дело  где отыскать красные шапочки подосиновиков  как найти белый гриб  прочитай об этом в книгах
                                                       




Диктанты по русскому языку


1.     Диктант «Октябрь»
Наступил октябрь. Роща сбросила золотые листья. Облака затянули небо. Редко светит солнце. Льют частые холодные дожди. Ночью морозно. Лужи покрыты льдом. Дует свежий осенний ветер. К утру замёрзла дорога. Скоро зима!

2.     Диктант «Весна идёт»
Прощай, пушистый снег. Идёт весна. Солнышко греет всё сильнее и сильнее. Воробьи и ласточки рады его тёплым лучам. Стайка грачей промчалась к роще. Там грачи свили свои гнёзда. Вот и первые цветы. Летят пчёлки. Они пьют цветочный сок.

3.     Диктант «Разлив реки»
Весна идёт по стране. В лесу и на полях стало тепло. Светит яркое солнышко. Весело кричат грачи. Шумно бурлит река. Плывёт лёд. Вода вышла из берегов. Деревья стоят в воде. Заяц сидит на пеньке. Он промок и дрожит.

4.      Диктант «Зима в лесу»
Зима. Мороз. С неба летят пушистые снежинки. Снег укрыл пни и кусты. Толстый лёд сковал ручей. Настали ясные деньки. Детвора идёт бегать на лыжах и на коньках. Хорошо зимой!

5.     Диктант «Зимой»
Ясный день. Малыши играют у крыльца. Девочки катят снежный ком. Они лепят зайца. Ольга и Игорь взяли лыжи. Они идут на горку. А Яша сидит дома. Он заболел. Мальчик смотрит в окно.

6.     Диктант «Вороны»
Вот и наступила весна. Всюду слышны голоса птиц. Вот важно по мокрой дороге шагает ворона. У вороны сильные ноги и крепкий клюв. Перья у неё серые или чёрные. Вороны живут в лесах, горах, пустынях. Много ворон живёт в сёлах и городах.


7.     Диктант «Весна»
Настали чудные деньки. В лесу журчат весёлые ручейки. У крыльца пушистая травка. В сад вернулись скворцы. Школьники идут гулять в рощу. Там птички вьют гнёзда. На лужайках много цветов. Дети рады теплу и весне. За ребятами бежит собака Белка.

8.     Диктант «Весна»
Вот и весна. Солнышко рушит снежные горы. Шумит быстрый ручей. С крыш звонко падает капель. Лопнули душистые клейкие почки. Алёша и Юра ждут прилёта птиц. Они смастерили для птиц скворечники. Мальчики идут в парк.

9.     Диктант «Весна на окне»
На улице холодно. Идёт весь день колючий снег. А у нас на окне целый сад. На ветках тополя и берёзки распустились серёжки. На ветках липы показались зелёные листочки.  На вишнёвых ветках уже есть цветочки.

10.       Диктант «Наступила весна»
Наступила весна. Солнышко шлёт на землю свет и тепло. Звонко звучит капель. Журчат весёлые ручьи. Уже зазеленела травка. На лугу пасут коров и коз. Федя и Борис идут в рощу. Роща шумит зелёной листвой. Мальчики увидели ландыши. Как хорошо пахнут белые ландыши!

11.        Диктант «Зима»
Зима. Всю ночь сыплет снег. Ветер срывает с крыш белые хлопья и несёт их над землёй. Снег, как пух, вихрем кружится в воздухе. К утру ветер стих. У двора намело большие сугробы. Детвора выбежала на улицу строить горку.


Дыктанты па беларускай мове

Правапіс галосных о, э – а

Памочніца
Галіна мама прыйдзе з работы позна. Галя вырашыла дапамагчы маме. Дзяўчынка зайшла на кухню. Памыла каструлю. Потым памыла падлогу. На кухні парадак. Мама будзе рада. (26)
Паводле Ф. Рамашкі
Салодкая цыбуля
У агародзе бабуля саджала цыбулю. Алеся ёй дапамагала. Мінавалі дні. Паказаліся расточкі. Алеся нарвала сакавітых пёрак. Цыбуля была салодкая. (21)
Паводле М. Даніленкі
Восень
Наступіла восень.Сонца не свеціць так ярка, як улетку. Кожны дзень яно ўсё ніжэй ходзіць па небе. Неба часцей засцілаецца хмарамі. Нявесела пазірае яно на лугі і палі.
Ідзе дробны дожджык. Нудна і няўтульна выглядае ўсё ўвосень. (38)
Паводле Я. Коласа
Бярозка
На мосціку праз шчыліну прабілася бярозка. Яна цягнулася да сонца. Ціха шапацела зялёным лісцейкам. Людзі шкадавалі яе. Шафёры стараліся не зачапіць дрэўца. Аднойчы падышоў да бярозкі дзядзька Карней. Ён выкапаў дрэўца і пасадзіў каля дарогі. (36)
Паводле М. Янчанкі

Правапіс галосных е, ё – я

Дразды
Рана вясной вяртаюцца з далёкага выраю дразды. Цэлымі вечарамі яны сядзяць на елках і перагукваюцца паміж сабою.
Закрасаваліся першыя вясновыя кветкі. Вясёлыя дразды спявалі цэлыя суткі. (27) 
Паводле Р. Ігнаценкі
Лясок
Сяргей і Кацярынка жывуць у вёсцы. Каля іх вёскі сасновы лясок. Дзеці старанна даглядаюць малыя дрэўцы. Яны дапамагаюць iм падрасці.
Пройдзе час. Вырастуць зялёныя cacoнкі. Зашумяць маладыя лясы. (29)
                                                                                  З перыядычнага друку
Бусляняты
Вось да высокай алешыны падляцеў стары бусел. Ён асцярожна апусціўся на край гнязда. Бусел прынёс вялікую змяю. Яму патрэбна было накарміць буслянятак. Малады бусел хуценька cxaпіў змяю. Яна знікла ў дзюбе бусляняці. (33)
Паводле В. Вольскага
Зімой у лесе
Нізка да зямлі схілілі свае пушыстыя галінкі елкі. Зімой у лесе вельмі ціха. Не чуваць птушыных галасоў. Толькі на ўвесь лес раздаецца стук ляснога доктара дзятла. Соладка спіць у бярлозе мядзведзь. (34)
З перыядычнага друку
У лесе
Высокія хвоі развесілі свае іглістыя верхавіны. Зялёныя елачкі выгінаюць калючыя галінкі. Красуецца кучаравая бярозка. Ледзь дрыжыць шэрая асіна. У лесе стаіць цішыня. Толькі дзяцел стукае па дрэве моцным носам. (31)
З часопіса “Родная прырода”

JIaci
Раніцай я збіраў спелыя суніцы. Сярод маладых елак стаяла старая ласіха. Побач з ёй стаяла маленькае ласяня. У промнях ранішняга сонца яно было прыгожым. Ласіха i ласяня ўважліва разглядалі мяне. (31)
Паводле ЗБяспалага

Напісанне слоў з у – ў

У лесе восенню
Надыход восені асабліва адчуваецца ў лесе. Яшчэ нядаўна шчэбет птушак напаўняў гушчар. А цяпер ціха і глуха ў лесе. Птушкі перасталі спяваць. Лісце пажаўцела. Часта ідуць дажджы. (30)
Паводле Я. Коласа
Акула
Акула – вельмі цікавы драпежнік. Яна амаль заўсёды галодная і хапае ўсё, што ёй трапляецца. У страўніках акул знаходзілі гадзіннікі, малаткі, бляшанкі ад кансерваў, траву, драўляныя скрынкі, мяшкі з вугалем і іншыя прадметы. (33)
Паводле Д. Слаўковіча
Надыход вясны
Ярка свяціла сонца. У бярэзніку весела пераклікаліся грaкi i галкі.
Мiшa ўзяў рыдлёўку. Ён падышоў да лужыны. Хлопчык пачаў капаць канаўку. Хутка ўся вада сцякла ў ручай. (29)
Паводле Ю. Ванага
Напісанне слоў з і – й

Восень
У восеньскім лесе спакойна. Чуецца часам рэзкі крык сойкі.
Птушкі рыхтуюцца ў вырай. Па галінках скачуць сініцы. Вось праляцела з шумам чародка драздоў. Сойкі спрачаюцца між сабой заўзята, але без прычыны. (32)
Паводле В. Вольскага

Мяккі знак – паказчык мяккасці зычнага гука

Сустрэча
Весела цінькалі птушкі. Я ішоў паўз лес. Потым накіраваўся ў бор, каб назбіраць лісічак. Раптам сярод ялінак мільганулі доўгія ногі лася. Лось выйшаў з лесу i спыніўся. (28)
Паводле З. Бяспалага
Мішка
Увосень мядзведзь знайшоў сабе пад елкай яму. Нацягаў ён туды галінак. Залез у яму i лёг. Моцна заснуў мядзведзь. Стаіць зіма. Сняжынкі пакрылі зямлю. Мішку спіцца соладка. Ён прачнецца толькі вясной. (32)
З перыядычнага друку
Гукі [д] і [дз’], [т] і [ц’]. Іх абазначэнне на пісьме

Шпакі
Сцёпка зpaбіў шпакоўню. Ён прыладзіў яе да грушы. Хутка тут пасяліліся шпакі. Сцёпка добра ведаў свaix шпакоў. Раніцай птушкі будзілі Сцёпку звонкай песняй. (24)
Паводле М. Марушкевіча

Вясна
Раніца выдалася цёплая, ціхая. Па чыстым блакітным небе павольна кацілася яркае сонца. У садзе рамантавалі свае гнёзды дбалыя гракі. У сіняй вышыні звінелі жаваранкі. Пад гарачымі праменямі сонца снег хутка раставаў. Пад нагамі хлюпала веснавая вада. (37)
Паводле П. Рунца
Любіце прыроду
Мы любім прыроду. Мы любім густыя цёмныя лясы, вясёлыя сасновыя бары і кучаравыя дубровы на ўзгорках. Любім мы бязмежныя калгасныя нівы, цудоўныя сады, сакавітыя травы. Мы любім спакойныя, задуменныя рэкі, шырокія сінія азёры нашай Радзімы. (37)
Паводле В. Вольскага

Правапіс слоў з парнымі зычнымі гукамі ў канцы слова

Новы год
У кожнай школе бывае свята навагодняй ёлкі. Вакол яе танцуюць радасныя дзеці. Яны чытаюць вершы, спяваюць песні. Тут Дзед Мароз Снягурка. Яны вядуць з дзецьмі вясёлыя карагоды. А на вуліцы іскрыцца бялюткі снег. (36)
                                                           З перыядычнага друку
Правапіс слоў з парнымі зычнымі гукамі ў сярэдзіне слова

Піна
Чорныя лодкі выцягнуты з вады на пясок. Гэта руплівыя сяляне прывезлі на продаж мяса, сала. Ёсць тут мука, рыба, малако. У кашах розная гародніна і грыбкі. Усё гэта прывезена на лодках па рацэ. (34)
Паводле В. Вольскага
Градка
Вясной мама рабіла градкі. Жэня захацеў сам зрабіць градку. Мама дазволіла. Яны разам завяршылі пасадку гародніны.
Першым узышоў гарох. За iм — сланечнік. За сланечнікам — рэпка, морква. Жэня даглядаў расліны. (30)
Паводле Я. Бяганскай
Падоўжаныя зычныя

Адлёт птушак
Поле ўжо даўно апусцела. Птушкі збіраюцца ў вырай. Людзі пачалі капаць бульбу. Далёка ў асеннім небе быў чуваць крык жураўлёў. Высока ляцяць жураўлі. (25)
Паводле Я. Коласа

Апостраф (’) і раздзяляльны мяккі знак (ь)

Восень
Надвор’е ўвосень вельмі няўстойлівае. Ноччу бываюць замаразкі. Удзень дождж. Пад вечар засвеціць і сонейка. А часам тэрмометр пакажа больш за дваццаць градусаў цяпла. Такія дні людзі называюць “бабіным летам”. Яно найбольш бывае ў кастрычніку. Але здараецца і ў пачатку лістапада. (41)
А. Шкляр
Зімой
Мароз к поўдню адваліўся. На сонцы ўсімі колерамі заблішчалі сняжынкі. Весела заскакалі шчабятлівыя вераб’і ў садзе каля кармушак. Хлопчык развесіў кармушкі на пачатку зімы. Ён любіў стаяць на ганку і назіраць за вераб’ямі. Птушкі дружна дзяўблі зярняты. (38)
                                                                      Паводле М. Чарняўскага
Галінка
Вера каталася на саначках. Ля кусціка бэзу яна знайшла зламаную галінку. Вера ўзяла галінку і прынесла дадому. Дзяўчынка наліла вады ў збаночак, паставіла ў ваду бэзавую галінку. Праз некалькі дзён распусціліся пупышкі. На галінцы з’явіліся зялёныя лісточкі. (38)
                                                                                  Паводле В. Сухамлінскага

Правапіс вялікай літары

Летам
Дзед Васіль i ўнук Алег пайшлі ў лес па грыбы. За iмi пабег Дружок. Раптам з куста выскачыў шэры звярок. Гэта быў заяц. Дружок пабег за зайцам. Заяц спрытненька ўцёк. (31)
З перыядычнага друк
Верабейка
Мікітa з татам Уладзімірам Іванавічам былі на прагулцы. Яны ўбачылі верабейку. Верабейчык не ўмеў лётаць. Мікіта забраў яго дамоў. Праз некаторы час хлопчык адчыніў акно. Верабейка вылецеў i ceў на дрэва. (32)
З перыядычнага друку
Сябры
Янка i Пятрусь жывуць у адным сяле. Яны добра вучацца, любяць чытаць. Янка чытае кнігу пра звяроў. Пятрусь любіць вершы. Настаўніца Антаніна Іванаўна хваліць хлопчыкаў. (26)
                                                                                  З перыядычнага друку
Сябры

Мой лепшы сябар Сцяпанка. Мы разам пасвілі коней. Любілі падоўгу сядзець каля рэчкі. Тут была густая трава. Цвілі ўсякія кветкі.Унізе цвірчэла крынічная вада. Каля крыніцы і на рачным беразе раслі аер, чарот, мята. (35)
                                                                                              К. Чорны



Примеры для устных вычислений
1
2
3
4
5
6
98 – 55
14 + 26 
60 – 32
27 + 19 
63 – 38
88 – 54
65 – 23
53 + 27
40 – 24
34 + 58
52 – 26
73 + 17
87 – 44
48 + 32
70 – 56
75 + 17
44 – 19
60 – 26
56 – 32
29 + 31
30 – 15
46 + 35
75 – 46
46 + 37
74 – 22
64 + 26
80 – 44
29 + 38
87 – 59
53 – 38
49 – 37
73 + 17
90 – 39
66 + 27
36 – 28
49 – 36
68 – 54
45 + 45
50 – 26
58 + 13
71 – 37
64 + 26
99 – 46
51 + 39
70 – 37
64 + 29
64 – 49
70 – 45
85 – 42
62 + 28
20 – 18
36 + 36
22 – 19
47 + 26
38 – 27
84 + 16
80 – 63
72 + 19
53 – 36
44 – 17
66 – 34
55 + 25
60 – 21
47 + 26
84 – 48
95 – 64
58 – 45
37 + 23
40 – 36
54 + 27
34 – 27
37 + 23
76 – 56
44 + 36
90 – 72
28 + 28
65 – 38
60 – 31
86 – 33
29 + 31
50 – 34
63 + 39
73 – 49
52 + 39
95 – 64
72 + 18
80 – 55
48 + 27
56 – 37
67 – 29
49 – 28
63 + 27
30 – 19
52 + 39
47 – 29
68 – 54
75 – 13
56 + 44
70 – 43
27 + 37
94 – 66
29 + 31
69 – 45
71 + 29
60 – 57
79 + 16
82 – 35
80 – 43
53 – 21
85 + 15
20 – 12
43 + 38
77 – 49
28 + 39
84 – 63
33 + 47
90 – 61
56 + 27
36 – 18
64 – 49
96 – 74
66 + 24
50 – 25
68 + 24
54 – 19
76 – 53
48 – 25
18 + 42
60 – 33
26 + 29
63 – 48
75 + 15
65 – 34
59 + 21
80 – 28
36 + 15
95 – 37
50 – 33
77 – 53
37 + 13
40 – 16
62 + 19
71 – 56
79 + 18
Составные задачи на нахождение суммы
1.                Хозяйка купила 13 кг яблок, а груш на 5 кг больше. Сколько всего фруктов купила хозяйка?
2.                В спортивном зале 19 больших мячей, а маленьких на 2 меньше. Сколько всего мячей в спортивном зале?
3.                К празднику купили 30 красных шаров. Это на 7 шаров меньше, чем жёлтых. Сколько всего шаров купили к празднику?
4.                Валя решила 17 примеров на сложение, а на вычитание на 5 примеров меньше. Сколько всего примеров решила Валя?
5.                Мама испекла 16 пирожков с рисом, это на 9 пирожков меньше, чем с мясом. Сколько всего пирожков  испекла мама?
6.                В саду 27 кустов смородины, что на 23 куста больше, чем крыжовника. Сколько кустов крыжовника и смородины  в саду?
7.                В ларёк привезли 19 ящиков с виноградом, а с киви на 6 меньше. Сколько всего ящиков с фруктами привезли?
8.                В саду 16 вишнёвых деревьев. Это на 4 дерева меньше, чем грушевых деревьев. Сколько всего деревьев в саду?
9.                У Оли 6 грецких орехов, миндаля на 4 меньше, чем грецких орехов, а арахиса на 2 больше, чем миндаля. Сколько арахиса у Оли?
10.            В первый день Игорь прочитал  12 книжных страниц, во второй – на 9 страниц больше, чем в первый, в третий на 2 страницы меньше, чем во второй. Сколько всего страниц прочитал Игорь за три дня?
11.            Соня нарисовала 7 картинок, Катя на 2 картинки меньше, чем Соня, а Люда на 4 картинки больше, чем Катя. Сколько всего картинок нарисовали девочки?
12.            Мальчик поймал 7 карасей, окуней на 4 больше, чем карасей, а щук на 6 меньше, чем карасей и окуней вместе. Сколько всего рыб поймал мальчик?

    Составные задачи на нахождение остатка
1.                На клумбе росло 16 фиолетовых астр и 13 розовых астр. Для букета срезали 7 астр. Сколько астр осталось?
2.                На поляне росло 17 подосиновиков и 6 белых грибов. Грибники срезали 9 грибов. Сколько грибов осталось на поляне?
3.                Мама дала Саше 15 черешен. Братику он отдал 5 черешен, а сестричке 6 черешен. Сколько черешен он оставил себе?
4.                На полке стояло 20 книг. В первый день взяли 5 книг, во второй – 4. Сколько книг осталось на полке?
5.                В классе училось 11 девочек и 9 мальчиков. Потом 4 человека ушли. Сколько человек остались?
6.                Собрали 36 кг ягод черной смородины, а красной смородины собрали 24 кг. Хозяйка продала на рынке 18 кг смородины. Сколько кг смородины осталось?
7.                В одной корзине 37 лимонов, а в другой – 33 лимона. Продали 24 лимона. Сколько лимонов осталось?
8.                Под одной яблоней было 14 яблок. Под другой – 23 яблока. Ежик утащил 12 яблок. Сколько яблок осталось?
9.                На одной аллее 15 скамеек, а на другой  - 22 скамейки. Покрасили 6 скамеек. Сколько скамеек осталось покрасить?
10.            В одном вагоне было 34 человека, а в другом – 12 человек. На остановке вышли 15 человек. Сколько человек осталось в этих вагонах?
11.            На складе было 37 мешков гречневой крупы и 43 мешка пшена. В магазин отправили 50 мешков. Сколько мешков осталось на складе?
12.            Девочка принесла из леса 15 рыжиков и 38 волнушек. 7 грибов оказались червивыми. Сколько хороших грибов принесла девочка?

Составные задачи на нахождение слагаемого и вычитаемого
1.                У собаки было 5 белых щенков и 4 коричневых. Когда несколько щенков продали, то их осталось 6. Сколько щенков продали?
2.                В ларьке было 19 ящиков с фруктами. До обеда продали 8 ящиков. Сколько ящиков продали после обеда, если вечером осталось 2 ящика?
3.                Ателье сшило 6 детских и 2 взрослых костюма. После того, как сшили ещё несколько костюмов, заказчикам выдали 10 костюмов. Сколько костюмов сшили дополнительно?
4.                У хомяка было 16 земляных и 14 грецких ореха. Когда несколько орехов хомяк сгрыз, у него осталось 7 орехов. Сколько орехов сгрыз хомяк.
5.                У причала стояло 8 катеров. Утром ушли в море 3 катера. Сколько катеров ушло в море днем, если вечером осталось 4 катера?
6.                В классе училось 10 девочек и столько же мальчиков. Когда пришло еще несколько человек, их стало 25. Сколько человек пришло в класс?
7.                Портниха купила 10 м ткани на костюм и платье. На платье она израсходовала 2 м. сколько метров ткани пошло на костюм, если у нее осталось 3 м?
8.                В коробке было 4 десятка красных пуговиц и еще 6 десятков белых пуговиц. После того, как к костюмам пришили пуговицы, в коробке осталось 3 десятка пуговиц. Сколько пуговиц пришили к костюмам?
9.                Витя поймал 5 окуней и 2 щуки. Когда сварили уху, осталось 3 рыбы. Из скольких рыб сварили уху?
10.            На озере плавало 4 утки и 3 лебедя. Когда несколько птиц прилетело, их стало 10. Сколько птиц прилетело?
11.            Магазин получил 13 ящиков абрикосов и 12 ящиков персиков. После того, как привезли еще несколько ящиков фруктов, в магазине стало 40 ящиков. Сколько ящиков фруктов привезли?
12.            Утка снесла 5 яиц, а курица 4. После того, как несколько яиц у них забрали, их осталось 3. Сколько яиц взяли у птиц?

           Составные  задачи на нахождение  третьего слагаемого
1.                Рыбак поймал 40 рыб: 10 щук, 20 карасей и несколько окуней. Сколько окуней поймал рыбак?
2.                Мама купила Лене зайца за 30 рублей, мишку за 10 рублей и котёнка. Сколько стоил котёнок, если всего мама заплатила 60 рублей?
3.                На новогодней ёлке висело 26 игрушек: 9 шаров, 6 шишек и звёздочки. Сколько звёздочек висело на ёлке?
4.                В парке было 96 деревьев. Из них 37 лип, 33 клёна, а остальные дубы. Сколько дубов в парке?
5.                В трёх классах 77 человек. В первом 28 человек, во втором 25 . Сколько человек в третьем классе?
6.                В детском саду 65 мягких игрушек. Из них 15 собачек, 22 мишки, а остальные – котята. Сколько плюшевых котят в детском саду?
7.                В школьных кружках занимаются 98 человек. Из них 23 в театральном кружке, 35 в хоровом, а остальные в спортивном. Сколько человек занимается в спортивном кружке?
8.                Швейная мастерская сдала в магазин за три дня 72 детских платья. Ситцевых платьев сдано 27, сатиновых 28. Остальные платья были шёлковые. Сколько было шёлковых платьев?
9.                Дети собрали за лето 60 кг грибов. Белых 24 кг, рыжиков 18 кг, а остальные – лисички. Сколько кг лисичек собрали ребята за лето?
10.           В трёх альбомах 64 листа. В первом 14 листов, во втором на 6 листов больше, чем в первом. Сколько листов в третьем альбоме?
11.           В посёлке за три года было построено 73 жилых дома. В первый год было построено 24 дома, во второй на 8 домов больше. Сколько домов было построено за третий год?
12.           За три недели провели 25 км новой телефонной линии. За первую неделю провели 8 км, за вторую столько же. Сколько км телефонной линии провели за третью неделю?

         Задачи на нахождение периметра
1.                   Сторона квадрата равна 3 см. Чему равен периметр?
2.                   Длина прямоугольника 5 см, а ширина 2 см. Чему равен его периметр?
3.                   Сторона квадрата 8 см. Чему равен его периметр?
4.                   Длина прямоугольника 7 см, а ширина 6 см. Чему равен периметр прямоугольника?
5.                   Сторона квадрата 9 см. Чему равен его периметр?
6.                Длина прямоугольника 6 см, а ширина на 4 см короче. Чему равен его периметр?
7.                  Ширина прямоугольника 7 см, а длина на 2 см больше. Чему равен его периметр?
8.                  Сторона квадрата 2 см. Чему равен его периметр?
9.                  Длина прямоугольника 7 см, а ширина 2 см. Чему равен периметр прямоугольника?


Правапіс слоў з літарамі е, ё—я
1.Пастаў націск. Выберы патрэбную літару ў дужках, падкрэслі яе.
Дз(я, е)цінства, м(я, е)док, в(я, е)снавы, в(я, е)селле, в(я, е)дзерца, ц(я, е)ц(я, е)рук, пес(я, е)нька, дз(я, е)цел, зв(я, е)рок, с(я, е)стрычка, з(я, е)л(я, е)ніна, ц(я, е)ц(я, е)рукі, пев(я, е)нь, п(я, е)юць, зел(я, е)нь.
2.Замест кропак устаў у словы літару е ці я.
Дз..дуля, в..с..ліцца, сн..гавік, м..дзведзь, чэрв..нь, вес..ла, н..дзеля, жнів..нь, сн..жынка, дз..ўчынка, в..ц..рок, ў зел..ні, л..дз..ная, св..тло, сп..вакі, ц..нёк.
 3.Змяні словы па ўзоры, запішы. Растлумач напісанне літары я.
Узор: лес — лясы. Узор: сёлы — сяло.
Звер — _____________. Гнёзды —____________.
Чмель —____________. Вёслы —_____________.
След —____________. Плечы —_____________.
Вецер-_____________. Сёстры —_____________.
4.Перакладзі словы на беларускую мову. Запішы іх. Пастаў націск. Падкрэслі літары, якія абазначаюць ненаціскныя галосныя гукі.
Метла —______________.
Земля —______________.
Бегут —______________.
Медовый —____________ .
Веселиться —____________.
Смелей —______________.
5.Прачытай тэкст. Знайдзі і выправі памылкі. Растлумач правапіс слоў з літарамі ё—я.
Цецярукі прыляцелі на берозу. Піушкі дзяўблі берозавыя пупышкі, цярабілі галінкі. Я з цікавасцю пазіраў на цецерукоў. Раптам адзін цяцярук сарваўся з бярозы і камеком шмякнуўся ў снег.
Правапіс слоў з літарамі о,э-а
1. Устаўце літары о, э – а
Шэпчуць – ш..птаць,    воз – в..зіць,   соль – с..ліць,   рэкі – р..ка,  двор – дв..ры,        водны – в..да.     
  
  2. Устаўце прапушчаныя літары ў словы. Растлумачце іх правапіс.
Моцна скаваў м..роз г..лую зямлю. Х..лодная кара лёду леʹгла на р..ку і в..зера.
Пап..ўзлі па небе снегавыя хмары. Закружыўся ў паветры белы пушок. Снег нячутна лёг на хаты, пл..ты.

3. Прачытайце словы. Змяніце іх так, каб яны абазначалі адзін прадмет.
Стрэхі, горы, рэкі, норы, косы.
Запішыце ўтвораныя словы. Пастаўце націск.

4. Спішыце. Устаўце літару о або а. Растлумачце свой выбар.
Зім..вы дзянёк, што к..мароў н..сок.

Правапіс слоў з літарамі т-ц
1. Змяніце словы па узоры: гняздо – у гняздзе, білет – на білеце
Сад – у  …   ,     ракета – у   …, агарод – у …     ,   самакат – на   …, паход – у  …  ,     работа – на  …, вада – у  …  ,    палёт – у  … .
2. Дапішыце ў словы прапушчаныя літары, растлумачце іх правапіс
Дзед са..іў яблыні. Яму сказалі: “Навошта ..абе яблыні? Доўга чака..ь з гэтых яблынь пла..оў, і ты не з’ясі з іх яблычкаў”. Стары адказаў: “Я не з’ем – іншыя з’яду..ь, мне падзякую..ь”.
3. Прачытайце. Дапоўніце сказы патрэбнымі словамі. Змяняйце словы так, як патрабуе сэнс.
Паштоўку даслалі ў _______________ .
Верш надрукавалі ў _______________ .
Падручнікі ляжаць на ______________ .
Словы для даведкі: парта, канверт, газета.
Падкрэсліце літару, якой на пісьме перадаецца гук [ц’].

Падоўжаныя зычныя гукі. Іх абазначэнне на пісьме

1.      Пачытайце тэкст. Якія змены ў прыродзе адбываюцца вясной?
Жы..ё абуджаецца пасля зімовага сну. Навако..е напаўняецца чароўным водарам. Птушкі будуюць жы..ё. Яны збіраюць су..а для гнёздаў.
Якія літары трэба ўставіць у словы? Якія гукі яны абазначаюць?
Спішыце словы з падоўжанымі зычнымі гукамі.

2.      Прачытайце словы. Змяніце іх па ўзоры.
Узор: завязь – завяззю.
гразь – …
слізь – …
мазь – …
Назавіце словы з падоўжанымі зычнымі гукамі. Падкрэсліце літары, якімі на пісьме перадаюцца падоўжаныя зычныя гукі.

3.      Дапоўніце сказы патрэбнымі словамі.
У полі калыхалася спелае _____________ .
Зімой дарогі пасыпаюць пяском і____________ .
На полудзень дзеці елі __________ .

Падкрэсліце літары, якімі на пісьме абазначаюцца падоўжаныя зычныя гукі.

4.      Прачытайце назвы вёсак. Як вы лічыце, чаму вёскі маюць такія назвы?
Зале(с, сс)е, Зарэ(ч, чч)а, Запо(л, лл)е, Падлу(ж, жж)а.
Назавіце падоўжаныя зычныя гукі ў словах. Якімі літарамі іх трэба абазначыць на пісьме?
Запішыце словы пад дыктоўку .

5. Прачытайце тэкст. Якія літары трэба ўставіць у словы? Растлумачце іх правапіс.
На Пале..і пачалася паводка. Вада прыйшла ўжо на ўзле..е. На лясных пралесках – разво..е і бездаро..а. Затоплена ра..я. У блакітным паднябе..і спявае жаўрук. Для людзей падаро..а ў гэты час небяспечнае.
Спішыце словы з падоўжанымі зычнымі гукамі. Падзяліце іх для пераносу.
Апостраф (’) і раздзяляльны мяккі знак (ь)

1.      Прачытайце. Што трэба ўставіць у словы на месцы пропускаў?
Мадэл..ер, п..еса, пад..ём, брыл..янт, п..яўка, Дзям..ян.
Запішыце словы ў два слупкі: у першы слупок з раздзяляльным мяккім знакам, у другі – з апострафам.

2.      Назавіце адным словам. Злучыце кожны сказ з адпаведным словам з правага слупка. Устаўце ў словы патрэбны раздзяляльны знак.


Зброя старажытных воінаў.
пад..езд
Стан атмасферы ў пэўны час у пэўным месцы.
інтэрв..ю
Гутарка з карэспандэнтам па пытаннях.
надвор..е
Уваход у будынак.
кал..е
Упрыгожванне з каштоўных камянёў з падвескамі спераду.
кап..ё

Падзяліце вертыкальнымі лініямі для пераносу словы з раздзяляльнымі знакамі.

3.      Да прапанаваных слоў падбярыце словы, блізкія па значэнні.
Майстэрня, __________.
Перашкода, __________.
Яма, _____________.
Словы для даведкі: бар..ер, атэл..е, кар..ер.

Што трэба ўставіць у словы замест пропускаў?
Спішыце словы парамі.

4.      Прачытайце прыказку. Чаму так гавораць?
Прыгожая птушка пер..ем, а чалавек вучэннем.
Што трэба ўставіць на месцы пропуску? Запішыце прыказку пад дыктоўку настаўніка.

5.      Дапоўніце сказы патрэбнымі словамі.
З раніцы ________ дождж. Пасля дажджу _________ і ____________ пайшлі ў грыбы. Яны назбіралі _______________. Бабуля _____________ зварыла суп.
Словы для даведкі: Іл..я, шампін..ёнаў, Мар..яна, л..е, Лук..ян.
Растлумачце, што трэба ўставіць у словы замест пропускаў: раздзяляльны ь ці апостраф.








Комментариев нет:

Отправить комментарий